קבלת דבר במרמה והימלטות מהדין​

ת.פ. 5561/06 (שלום ראשל”צ) – קבלת דבר במרמה והימלטות מהדין לתקופה של 5 שנים (עו”ד דבח ייצג את הנאשם). במהלך שנת 2001 בעקבות הסדר טיעון הודה הנאשם כי קשר קשר לביצוע עוון באמצעות מסמך מזויף בו השתמש וניסה לקבל יחד עם אחר לקבל דבר במרמה. בהתאם להסדר הנ”ל הומלץ להשית על הנאשם עונש של 3 חודשי מאסר לריצוי בפועל בדרך של עבודות שירות וכן קנס כספי.

ברם ולאור אירועים קשים שחווה הנאשם במהלך הניסיון לשלבו במסגרת של עבודת שירות, עזב הוא את המדינה ונמלט לארה”ב.לאור תקופת הימלטותו הארוכה, כתב האישום כנגדו הותלה. במהלך שנת 2006 פנה הנאשם, באמצעות בני משפחתו, אל עו”ד פלילי דבח, גולל את מסכת האירועים וביקש להסדיר את הליך הסגרתו לארץ. מרגע זה נכנס משרדינו לתמונה והחל מכין את הקרקע לשיבת הנאשם אל הארץ, החל בפניה אל הממונה על עבודות השירות בבקשה שיאות לקבל ולבחון את כשירותו של הנאשם לעבוד בעבודות שירות וזאת למרות הימלטותו, כן בפנייה לפרקליטות בניסיון להגיע להבנות הנוגעות לעניין מעצרו ושחרורו בתנאים של הנאשם, עת ינחת הוא בארץ וכן לעניין הענישה שעומדת בתיק שבו הואשם.

Shoul_Dabachלאחר עבודה ארוכה ואינטנסיבית אל מול הממונה, שנתן הסכמתו לבקשת הסניגור בכפוף לאישור בית המשפט כמובן, ולאחר שמול שבפרקליטות לא הושגו הבנות כל שהן הוחלט להורות לנאשם לשוב ארצה. עו”ד דבח ליווה וייצג את הנאשם מרגע נחיתתו בארץ, עובר דרך משטרת ישראל והפרקליטות, שחרורו בתנאים מייד עם נחיתתו וכלה בטיפול בתיק בפני בית המשפט.לאחר שיבתו ארצה כתב האישום כנגדו הוגש מחדש ולאחר מאמצים עילאיים תוך הצגת נסיבות קשות של הנאשם, הסניגור והפרקליטות הגיעו להסכמה בניהם ובית המשפט לאחר ששוכנע ונחה דעתו מהטיעונים, החליט לאמץ את הסדר הטיעון והותיר את העונש שניתן בשנת 2001 על כנו מבלי להוסיף עליו ענישה נוספת בגין ההימלטות.

הקושי המשפטי בתיק הנ”ל נובע הינו הימלטותו של הנאשם מריצוי עונשו וזאת לתקופה של כ-5 שנים.הסכנה שריחפה מעל ראשו של הנאשם הייתה כי בית המשפט לא יכבד את הסדר הטיעון שהושג כבר בשנת 2001 וכן יוגש כנגדו כתב אישום חדש על הימלטותו מהדין.

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו המשפט הפלילי על כל סוגי העבירות ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער בתי דין צבאיים, דיוני מעצרים וליווי בחקירות משטרה ומצ”ח.
במידה ונעצרת ו/או זומנת לחקירה במשטרה ו/או הוגש נגדך כתב אישום, הנך מוזמן לפנות למשרדי באמצעות הטופס ליצירת קשר בתחתית הדף, או באמצעות אחד מפרטי הקשר הבאים:

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. יודגש כי בכל הסתבכות עם רשויות החוק, יש להיוועץ לאלתר בעו”ד המתמחה בתחום הפלילי וזאת לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי, טרם קבלת החלטות בדבר התנהלות החשוד מול משטרת ישראל ו/או התנהלות נאשם מול הפרקליטות ובתי המשפט.

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליך הפלילי.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
דילוג לתוכן