מזונות ילדים / מזונות זמניים​

מזונות ילדים – ראשית דברים ובכדי שפעם אחת ולתמיד יבין כל גבר, בעל ואבא… הקטין זכאי למזונות!!!

את הקטין וכמובן את בתי המשפט שטובתו של הקטין היא נר לרגליהם, לא מעניינת העובדה שהאבא מסוכסך עם האמא ו/או האמא גנבה זרע לאבא בסטוץ חד פעמי ו/או ההורים לא נישאו כדת משה וישראל ו/או ההורים לא נישאו מעולם –  הקטין זכאי למזונות. מה גובהם ומה ניתן לדרוש מהאמא – זה כן פתוח למו”מ ובנושא זה יש מה לעשות.

חשוב לעשות סדר בדברים ולהדגיש שמזונות אישה נפסקים עם מתן הגט, אך להבדיל אלפי הבדלות, מזונות הילדים נמשכים בד”כ עד הגיעו של הילד לגיל 21. אמנם בדרך יש שינויים וקיזוז משמעותי של 2/3 מגובה המזונות, אך בכל זאת עד גיל 21 הילד זכאי למזונותיו.

ברמת העיקרון המזונות הם אותם התשלומים שמועברים לטובת הילדים ויש בהם לוודא שלילד לא יחסר דבר. בין היתר ניתן דגש על דיור הולם, ביגוד, אוכל וצרכים רפואיים שסל הבריאות לא מכסה.

גובה המזונות לא נקבע באופן שרירותי וחד צדדי ( למרות התחושה שלעיתים ובוודאי במזונות זמניים אין כלל התייחסות לצרכי האבא ולמצבו הכלכלי ויכולת השתכרותו ), טרם קובעים את המזונות וגובהם לוקחים בחשבון כמובן את צרכי וטובת הילד, אך יחד עם זאת נלקחים בחשבון גם צרכי מיוחדים של הילד, כושר ההשתכרות של ההורים.

בדרך כלל ולאחר שאנו מציגים את כל הנתונים הרלוונטיים, בתי המשפט עושים את האיזון הראוי וקובעים את המזונות בגובה שיש בו לשקף נאמנה את רמת החיים והשתכרות ההורים והיא משפיעה באופן ישיר על גובה המזונות כמובן.

סעיף המדור בתשלומים אותם זכאי הקטין לקבל מתייחס לדירה בה גר הקטין בפועל.

במידה ודירה שכורה או ממושכנת על האבא לשלם את חלקו היחסי בהוצאות. נשים רבות מבקשות לשכור דירות יוקרה שלא משקפות את רמת חייהן טרם הגירושין בתקווה שהאבא ישלם את חלקו – בתי המשפט ערים לתופעה זו ולכן קובעים שכ”ד סביר לאור שכלול מכלול הנתונים בתיק. מסכום זה משלם האב את חלקו.

מזונות זמניים

הדיון בעניין המזונות עלול להתארך וההחלטה בעניין עלולה להשתהות.

על בתי המשפט נוהגים וזאת לאור בקשת בעל דין, להורות על מזונות זמניים שישולמו מדי חודש בחודשו לזכאים למזונות וזאת עד לקבל החלטה סופית לעניין גובה המזונות.

בקביעת מזונות זמניים בית המשפט מבקש לשמר על רמת חיים סבירה של הזכאים למזונות ולאפשר להם להתקיים בכבוד מבלי שחרפת הרעב תרחף מעל ראשם.

מזונות אישה

אחד הדברים הכי מקוממים גברים והכי מתסכלים הוא מזונות האישה. גבר ואישה מנהלים הליך גירושין, כבר לא גרים ביחד וגם האהבה כבר לא מי יודע מה ביניהם, אבל האישה רשאית לתבוע מזונות. חשוב לשים לב. לא מדובר במזונות הילדים, המדובר במזונות אישה.

לא פעם בניהול התיקים שמענו בעל מסנן “לא פייר” ” לא הגיוני” והיו כאלו שאף עשו ניסיון להמחיש מה כוונתם וטענו ” זה כמו לתדלק רכב מושבת”.

מבחינתה של האישה זה צרך קיומי והכרחי לא פחות ממזונות הילדים.

כאמור, הבעל חייב במזונות האישה וזאת עד לגט. תשלום מזונות אישה במידה ויקבע יהא רטרואקטיבית מיום הגשת התביעה למזונות.

המזונות כוללים אוכל, ביגוד ומדור ( קורת גג).

במקרים בהם האישה עובדת למחייתה ומוכח כי משכורתה ו/או הכנסתה גבוהות, יכול הבעל לטעון כי יש ביכולתה לכלכל את עצמה באופן מלא או חלקי ובכך להוריד מהבעל מהעוול.

על פי הדין העברי, כל עוד האישה גרה על הגבר אין הוא חב במזונות. כמו כן אישה שקמה ועזבה את הבית מפסידה את המזונות, אלא אם תוכיח שעזבה את הבית כי לא הייתה לה ברירה. לדוגמא טענה נפוצה היא שלעזיבת הבית קדמה אלימות מצד הבעל.

אישה מורדת ו/או אישה שזנתה מאבדת את זכותה למזונות.

טרם החלטות על גובה החיוב במזונות אישה בוחנים מה רמת השתכרותה של האישה בפועל ומזה מקזזים חלק יחסי. כמו כן במקרים שהאישה יכולה לעבוד אך בוחרת שלא לעשות כן, ניתן לשקלל ויכולת השתכרות פוטנציאלית שלה ולקזז חילק יחסי מגובה המזונות להן היא זכאית.

לסיום נאמר כי פסקי דין למזונות אינם פסקי דין סופיים במובן שלא ניתן לשנותם. ממש לא…..!!! פסקי דין למזונות ניתן לשנות במספר דרכים לאור מגוון נסיבות שיש בהן להביא לשינוי. טרם ניסיון לתבוע שינוי חשוב להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה בכדי שנבהיר לכם האם יש עילה ומה הסיכויים של תביעה שכזאת להתקבל בבית המשפט. במידה ותוגש תביעה ותידחה, אתם עלולים למצא עצמכם מחוייבים לשלם לצד השני הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו דיני גירושין משפחה  על כל סוגי הנושאים ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער ובתי דין למשפחה.

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. 

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליכי משפחה.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
דילוג לתוכן