תקיפת שוטרים ועובדי ציבור​

כפי שצוין בקטגורית , עבירת תקיפת שוטר אינה נבדלת מעבירות האלימות יתר על המידה. כמובן שינם דברים זהים, אך וכאן החשיבות, אובייקט העבירה, “נפגע העבירה” הינו שוטר ופה נעוץ ההבדל המהותי, אשר מעצים את חומרת העבירה והסכנה לענישה חמורה עולה שבעתיים מאשר במקרים של עבירת תקיפה או אלימות שלא כוונה כנגד שוטר.

חשיבות תפקיד עו”ד פלילי במקרים של תקיפת שוטרים

על הפרקליטות בעבירת תקיפת שוטרים מוטלת החובה להוכיח, לא רק שתקפת שוטר, אלא שטרם התקיפה ידעת כי המדובר בשוטר. ניתן לקבוע כי ידעת שמדובר בשוטר אם יוכח כי השוטר לבש מדים, מדי משטרת ישראל או הזדהה בפנייך כדין, באמצעות תעודת מינוי שהוצגה לך.

למותר לציין כי חקירה במשטרה, בגין תקיפת שוטרים, תהא מן הסתם קשה יותר לנחקר, והחוקר שאמור להיות אובייקטיבי בחקירתו ולחתור לגילוי האמת.

יש שיטענו כי החוקר לא יכול שלא להיות מוטה לטובת מוסר העדות עד המדובר עת המדובר בשוטר, קולגה.

לכן חשוב מאד טרם החקירה במקרה בו נחשדת בתקיפת שוטרים, להיוועץ בעורך דין פלילי.

בדרך כלל, עת אדם נחשד בביצוע עבירה פלילית, תקיפה, המדובר במילה של התוקף אל מול מילה של התקף וראיות חיצוניות שיש אם בכלל.

במקרה שכזה וברוב המקרים הן התוקף והן המותקף אינם “נחקרים מיומנים” אלא שני אנשים שנקלעו לאירוע, חד פעמי בדרך כלל ושבסופו בוצעה העבירה.

לא כך במקרה של תקיפת שוטר!!!במקרה שכזה, החשוד שנחקר במשטרה תחת לחץ מאימת הדין וכל תרגילי החקירה של חוקרי המשטרה, נמצא במצב נחות מאשר “נפגע העבירה” השוטר המותקף שמוסר עדות לחוקר, שוטר כמוהו במשטרת ישראל שיכל מצא עצמו בנקל בנעליו, מותקף על ידי עבריין.כמו כן השוטר מוסר העדות נמצא בתחנת המשטרה בההוא משרת שמהווה לו בית שני ובוודאי לא מקום זר .

בדרך כלל פרט למסירת העדות, השוטר המותקףממלא דו”ח פעולה בו הוא מגולל את שאירע מנקודת מבטו.דו”ח זה לא נחשף לעיניי החשוד ו/או עורך הדין הפלילישמייצגו במהלך החקירה, אלא מוגש לבית משפט כראייהממכלול הראיות במסגרת הגשת כתב האישום.

יתרה מכך, שוטרים פועלים לרוב בצמדים או בצוותים ומןהסתם, דוחות הפעולה, אותם ממלאים צוות השוטרים, בגיןהאירוע, יהיו זהים ולא יטו לטובת הנחקר, בלשון המעטה.

כל האמור לעיל מגביר את הסיכוי שבסופה של החקירה, יוגש כנגד התוקף כתב אישום חמור.

מה הוא סעיף תקיפת שוטר?

גם המחוקק וכפועל נגזר בתי המשפט, הקפידו לשמר על חייהם וביטחונם של האנשים האמונים על אכיפת החוק שמירת הסדר הציבורי וכיוון שכך חוקק הסעיף שעוסק בתקיפת שוטר והעונש המינימאלי הטמון בחובו.

סעיף 273 מתייחס לתקיפת שוטר כאשר העונש שיש להשית הינו מאסר עד 3 שנים ולא פחות מחודש ימים!!!

סעיף 274 מתייחס לתקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות ובמקרה ויורשע אדם בעבירה על פי סעיף זה, העונש שיש להשית הינו מאסר עד 5 שנים ולא פחות מ- 3 חודשים.

בתי המשפט בהכרעות הדין ובענישה בפועל שמושתת על נאשם המורשע בתקיפת שוטר, מעבירים מסר ברור וחד משמעי לכלל הציבור – תקיפת שוטרים הינה חציית קו אדום שלא תהא כל רחמנות שיפוטית בגינה.

יחד עם זאת בתי המשפט נזהרים שבעתיים עת מונח לפתחם תיק בגין תקיפת שוטרים.

בתי המשפט טרם הכרעת הדין מנסים לבחון האם וכפי שקורה לצערנו הרב במקרים לא מעטים, בהפיכת היוצרות, כאשר המותקף הופך לתוקף וההיפך.כמו כן ולעיתים לצערנו בזכות חקירה של השוטר המותקף ויתר עדי התביעה, מצליח עורך דין פלילי מיומן להוכיח כי היה תיאם גרסאות בין השוטרים.

כפי שהרחבתי ברובליקת “הצלחות המשרד” בתיק בו נחשד הלקוח בתקיפת שוטרים, הצלחתי להוכיח כי אחד השוטרים שמלא מזכר בתחנת המטרה, חזר בו מהאמור בחקירת צו במח”ש (המחלקה לחקירת שוטרים) והתיק הסתיים במסגרת הסדר טיעון בהרשעה בעבירה פחותה משמעותית עם ענישה על תנאי בלבד!!!

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו המשפט הפלילי על כל סוגי העבירות ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער בתי דין צבאיים, דיוני מעצרים וליווי בחקירות משטרה ומצ”ח.
במידה ונעצרת ו/או זומנת לחקירה במשטרה ו/או הוגש נגדך כתב אישום, הנך מוזמן לפנות למשרדי באמצעות הטופס ליצירת קשר בתחתית הדף, או באמצעות אחד מפרטי הקשר הבאים:

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. יודגש כי בכל הסתבכות עם רשויות החוק, יש להיוועץ לאלתר בעו”ד המתמחה בתחום הפלילי וזאת לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי, טרם קבלת החלטות בדבר התנהלות החשוד מול משטרת ישראל ו/או התנהלות נאשם מול הפרקליטות ובתי המשפט.

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליך הפלילי.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
זמין כעת דילוג לתוכן