מחיקת רישום פלילי​

כל מה שעליכם לדעת על רישום פלילי ומחיקתו

בדף זה ריכזנו עבורך אינפורמציה רלוונטית לנושא, תוך התייחסות למספר שאלות נפוצות: מה ההבדל בין רישום משטרתי לרישום פלילי? מה המשמעות של רישום משטרתי ו/או רישום פלילי? למי יש רישום משטרתי ו/או רישום פלילי? תוך מתן דוגמאות.

כיצד מוחקים רישום משטרתי וכיצד מתבצעת מחיקת רישום פלילי? כל השלבים עד המחיקה. מה כדאי לדעת על ביטול רישום פלילי ומשטרתי? והסיבה שחובה לפנות לעורך דין פלילי שינהל את ההליך.מחיקת רישום משטרתיהמדובר באירועים אשר לא נידונו בבית משפט.

נחקרת במשטרה? החוקר הטיח בך את החשדות שיוחסו לך ואפילו טרח לציין כי מדובר במקרה פשוט והראיות כנגדך חותכות.

אך וכפי שקורה לא אחת, השכלת לפנות לעורך דין פלילי, שניהל הליך מול משטרת ישראל וגורמי החקירה, עד שלבסוף, בהחלטת קצין חקירות, התיק כנגדך נסגר.

מרגע זה, נגדע ההליך הפלילי ולא תעמוד לדין בבית משפט, אך יחד עם זאת וכאן שורש הבעיה, מרגע זה ילווה אותך רישום משטרתי.

הרישום הינו בעצם תיעוד של החשדות שיוחסו לך, מועד פתיחת וסגירת תיק החקירה נגדך וכמובן בגין איזו עילה נסגר התיק במשטרה.

מהן העילות לסגירת תיק החקירה?לסיבת סגירת תיק החקירה במשטרה יש משמעות. נסביר: לסגירת תיק חקירה יש 3 עילות, שתי הראשונות הן השכיחות שבדרך כלל נעשה בהן שימוש:

היעדר ראיות – נותר רישום משטרתי.חוסר עניין לציבור – נותר רישום משטרתי.היעדר אשמה – משמעות הדבר הינה מחיקה מיידית מרישומי המשטרה ואין צרך להגיש בקשה למחיקת רישום משטרתי.דוגמא – נעצרת או זומנת לחקירה במשטרה. טענו כי גנבת כסף משכנך. השבת לשאלות החוקר ובסוף החקירה הוחלט לסגור את התיק נגדך מאחת משלוש העילות שציינתי, במקרה כזה, ובמידה והתיק לא נסגר מהיעדר אשמה, יוותר רישום וכאן נולד הצרך לפנות לעו”ד פלילי שיפעל להגיש בקשה למחיקת רישום משטרתי.שחרור ממעצר מצריך עורך דין מקצוען ומנוסה! קצת מהצלחותינו האחרונות:ההבדל בין רישום משטרתי לרישום פלילי – ההבדלהמהותי בין רישום משטרתי לרישום פליליהינו הסיבות בגינן נוצר הרישום, אופן ההליךלביטול/מחיקת הרישום על כל הסייגים והנקודותבהן יש להתחשב, ההשלכות של קיומו של הרישוםוכמובן על מחיקתו.

חשוב לציין כי גם תיקי חקירה “פתוחים”, כלומרמידע על חקירה שמתנהלת כנגדך יופיע ברישוםהמשטרתי ותיק שמתנהל בבית משפט וטרם הסתיים– במקרים אלו אין צרך לפעול, אלא להמתין על לסיוםההליך ועל פי תוצאתו לנקוט בפעולה הנדרשת.3במידה והתיק היה מבשיל לכדי כתב אישום בו היית מורשע, אזי במקרה זה היה לך רישום פלילי עליו ועל הדרכים לבטלו, בקשת חנינה לנשיא המדינה באמצעות מחלקת החנינות שבמשרד המשפטים, נרחיב בהמשך.

כיצד מוחקים רישום משטרתי ולמי מוגשת הבקשה?לאחר שנחקרת במשטרה וקצין חקירות הורה על סגירת תיק החקירה שלא בדין היעדר אשמה, נפתחת הדרך להגשת בקשה למחיקת רישום משטרתי.איך מוחקים רישום פלילי? מענה לשאלה זו מתחילה בניסוח בקשה, את הבקשה מנסח על פי הכללים עורך דין פלילי, והיא מוגשת למטה הארצי של משטרת ישראל, המדור לרישום פלילי או לחילופין לראש אגף החקירות במשטרת ישראל, קצין בדרגת ניצב אשר בסמכותם לקבל את העתירה ולהורות על מחיקת הרישום המשטרתי ובכך הושגה מטרתך ולא יופיעו רישומים הרלוונטיים לגבייך.

חשוב לציין כי את הבקשה המוגשת, יש לערך על פי הכללים תוך עמידה בקריטריונים וזאת בכדי שהתשובה תהא חיובית ויימחק הרישום המשטרתי. מכאן נובעת החשיבות בהיוועצות וטיפול בנושא על ידי עורך דין פלילי מנוסה ובקי בתחום.

ביטול רישום פליליהמדובר באירועים אשר נידונו בבית משפט ונסתיימה בכל תוצאה למעט זיכוי.

חשוב להדגיש כי כל הכרעת דין וגזר דין בבית המשפט, אשר מהווים פסק דין, יזקפו לחובתך רישום פלילי.

רבים נוטים לחשוב ובטעות גמורה!!! כי רק עונש של מאסר בפועל מאחרי סורג ובריח מוליד רישום פלילי. לא כך הדבר. די בהחלטה כי בצעת עבירה או בתיק שהסתיים “באי הרשעה” ושל”צ (שירות לתועלת הציבור) או בענישה על תנאי – בכל המקרים הללו ייזקף לחובתך הרישום.

אם במקרה של רישום משטרתי, נחקרת במשטרה ובעזרת עורך דין פלילי שהגיש בקשה לסגירת תיק החקירה נגדך, החליט קצין חקירות לסגור את התיק ומרגע זה נותרת עם רישום משטרתי, במקרה של רישום פלילי, התיק לא נסגר והועבר לפרקליטות להכנת כתב אישום שהוגש לבית המשפט ושבסופו של יום הורשעת בביצוע העבירה ומרגע זה עליך להתמודד עם רישום פלילי!!!

כיצד מתבצעת מחיקת רישום פלילי ולמי מוגשת הבקשה?כאמור במקרה זה נידון התיק הפלילי בבית משפט ותוצאתו הייתה כל החלטה מלבד זיכוי.

גם במקרה זה הרישום בסופו של יום נמחק אוטומאטית ללא כל צורך בהגשת בקשה לצורך ביטול רישום פלילי, אך המחיקה המיוחלת הינה בחלוף שנים רבות מהיום בו התיישנה העבירה, המדובר על סה”כ 17-15 שנים לערך!!!

כמובן שבטיפולו של עורך דין פלילי המתמחה בתחום, תוגש בקשה לצורך מחיקת רישום פלילי והרישום עשוי להימחק לאחר תקופה קצרה שבעתיים מ- 15-17 שנים.

גם בקשה זו צריכה להיות מוגשת ומנוסחת על פי אמות מידה וקריטריונים רבים המשולבים זה לצד זה:

בקשה בנושא ביטול רישום פלילי יש לערוך ולנסח כך שיגדלו הסיכויים שהרישום יימחק.הבקשה מוגשת לנשיא המדינה באמצעות מחלקת חנינות במשרד המשפטים.נשיא המדינה הוא הסמכות שרשאי להחליט בבקשה.הבקשה מוגשת לנשיא המדינה עם תגובת ו/או חוות דעת של הפרקליטות ואזי ניתנת ההחלטה בה.ההליך ארך מס’ חודשים לא מבוטל כך ובמידה והינך זקוק “לגליון נקי” לצרכי עבודה ו/או היגרה לחו”ל ואו רכישת ועיסוק במקצוע זה או אחר, עליך למהר ולנקוט בהליך מבלי לבזבז זמן מיותר.

התכנים באתר זה הינם פרי עטו של עורך דין שאול דבח, אשר תחום התמחותו הינו המשפט הפלילי על כל סוגי העבירות ובכל הערכאות השיפוטיות לרבות בתי משפט לנוער בתי דין צבאיים, דיוני מעצרים וליווי בחקירות משטרה ומצ”ח.
במידה ונעצרת ו/או זומנת לחקירה במשטרה ו/או הוגש נגדך כתב אישום, הנך מוזמן לפנות למשרדי באמצעות הטופס ליצירת קשר בתחתית הדף, או באמצעות אחד מפרטי הקשר הבאים:

משרד ראשי: רחוב משה לוי 11, ראשל”צ.
טלפון רב קווי: 03-5094509, פקס :153-3-5096509
נייד למקרי חירום וייעוץ דחוף: 052-2340999
בקרו באתר המשרד בכתובת: www.ds-lawyer.co.il

לשימת לב: אין לראות בתכנים המובאים באתר זה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי. יודגש כי בכל הסתבכות עם רשויות החוק, יש להיוועץ לאלתר בעו”ד המתמחה בתחום הפלילי וזאת לשם קבלת ייעוץ משפטי ראוי, טרם קבלת החלטות בדבר התנהלות החשוד מול משטרת ישראל ו/או התנהלות נאשם מול הפרקליטות ובתי המשפט.

זכרו!!! ככל שתקדימו ותסתייעו בייעוץ משפטי ראוי, כך תקטינו את חשיפתכם לסכנות הטמונות בהליך הפלילי.

 

לשיתוף המאמר

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

לקבלת עדכונים

לקבלת מידע נוסף ועדכונים חשובים בנושא

 
זמין כעת דילוג לתוכן